Assalamualaikum, pagi ahad harini aku menghantar order kuih batang buruk kat kedai runcit, di TTDI Shah Alam, nak raya nih, kena ar cari duit poket sket. viagra free sample. Kalau malas2 xdapat ar nak beraya nanti sebab aku bukan dari keluarga yang senang pon… Masa tunggu tuan kedai runcit tuh tuk berurusan dengan dia, aku amik la peluang tuh tuk baca surat khabar keluaran ahad..

Hampir semua akhbar bercerita tentang politik Malaysia.. Busaaaaaaaann.. balik2 Anwar, Pak Lah, Najib ngan Mahathir.. xpon Umno ngan orang melayu yang dah semakin Layu… Macam dah xda berita baek jer nak dikongsi dengan rakyat.. Busan lah!!

Apa yang menyebabkan aku tertarik nak tulis entry hari nih? (Nak komen pasal Anwar n paklah kot.. hee) Xda kena mengena ngan politik pon.. tapi pasal isu pekerjaan dan pengangguran.. Apa yer? pasal pelajar IPT memilih kerja ker? TAK.. Pasal warga asing banyak sangat ker sampai rakyat Malaysia xda peluang bekerja?? TAK Juga.. dah tu apa yer?? Sebenarnya pasal warga asing jadi bos sebaliknya orang Malaysia Jadi kuli kepada warga asing tu… (kes Naya nih). Mana pergi nya rakyat Malaysia atau senang cerita la.. orang Melayu?? Sibuk perjuangkan parti UMNO nyer Kah?? sampai terlepas pandang masalah problem yang camni?? Ataupun mereka menganggap ni hanya masalah kecik je?? (Alah, biau la kan dia nak jadik bos, asal aku dapat gaji udah ler yer x??)

Kalau baca laporan akhbar kosmo tuh, memang ler rasa cam biasa jer, Laporan nyer berbunyi cam nih ;

“Saya ketua sini. Sekarang tidak ada jawatan kosong di kaunter tapi jika mau jadi pencuci tandas, boleh isi borang ini.”

Itu jawapan seorang warga Bangladesh yang bertugas di sebuah stesen minyak di sini ketika wartawan Kosmo! Ahad menyamar mencari kerja sebagai juruwang.

Warga Bangladesh yang memakai tanda nama Nadeem itu rupa-rupanya ketua kepada semua pekerja di stesen minyak tersebut dan dia diamanahkan memilih pekerja baru termasuk rakyat tempatan jika ada kekosongan.

Ia diakui seorang warga Bangladesh yang dikenali sebagai Fahmed yang bekerja setempat dengan Nadeem dan memberitahu, dia bersama empat rakan senegaranya serta dua rakyat tempatan bekerja di situ.

“Nadeem bos kami dan dia jaga dan menetapkan tugasan kami kerana dia sudah kerja lama dan menjadi orang kepercayaan bos besar,” kata Fahmed.

Nak baca lebih klik sinih..

Apa yang kelakarnya, diorang dah le pendatang, orang kita datang mintak kerja, dia bagi kerja cuci tandas.. patut ker?? ( memang patut pon sebab orang kita nih pemalas, tapi nak kerja senang & gaji nak besar ) Nak tau apalak alasan orang kita bila berlaku situasi camnih?? Cuba nengok kat bawah

Rata2 orang yang jawab tuh persoalkan gaji — ada kaitan dengan wang ler — RELEVAN KE?? Apa kata anda pulak?

P/s bersempena bulan yang mulia nih, sambil meng’update entry’ blog sambil mencari duit.. hehe.. kepada sesapa yang berminat nak merasa kuih batang buruk keluaran keluarga aku, leh ar hubungi aku melalui email hisham[at]pride4us.com, Harganya cuma RM 10 sepeket.. dan kalau korang beli 5 peket sekali gus, aku jual RM 47 free on delevery tuk area lembah kelang.. Kalo lelebih tuh, kena bayor kos penghantaran..

ni preview kuih batang buruk tuh

Topik-topik yang berkaitan:

Latihan Industri di Putrajaya
Pada cheap nfl jerseys 16 Jun 2007, realmadriden saya telah di hantar ke Pu…

Duit Online pertama…
Salam, Setelah sekian lama menanti dan mengkaji, akhirnya dapat jua membuktikan …

Working From Home: Sometimes You Got to Tell them to Shut Up
Very recently I had the opportunity to spend several days writing without being …

I’m going for 30. What should I do?
"Memori indah dulu kian menyepi, kehidupan lalu kian menghilang, yang menda…

Topik-topik yang berkaitan:

Selamat Berpuasa
hi..Salam Ramadhan al-Mubarak utk semua, Sebelum menjejakkan kaki ke bulan y...
Heppy New Year 2008
Assalamualaikum.... menjelang tahun 2008 ni, aku nak ambil kesempatan lah ntuk m...
Nothing to say
Selamat Tahun Baru Cina kepada kaum cina di Malaysia khususnya... di sebalik kes...
Working From Home: Sometimes You Got to Tell them to Shut Up
Very recently I had the opportunity to spend several days writing without being ...